Friday, January 23, 2009

شكش حياتك

اممممممممممم
بعد الإمتحان الأخير دا
اكتشفت انى بحاجة إلى انى اشكش حياتى تانى
زى ما زكيه زكريا كانت بتشكش الكرسى بمسامير النملية
:))

المهم
أول إمتحان
الشبكات
روحت اللجنة ومكنتش نمت
وطبعا منمتش يعنى فى انا فى التراوه
وربنا يستر

تانى إمتحان
كان زفت ويير
منمتش برده إلا ساعتين ولا حاجه
ووالله كنت مذاكره
وتقريبا ملحقتش اراجع
وانا ملحقش اراجع يعنى مذاكرتش
ومنمتش
يعنى كملت
وربنا يستر


تالت امتحان
كان قواعد البيانات
مش عارفه ليه كل الناس خارجه تشتم فيه وأنا حاسه انى حليت كويس فيه
بالرغم من انى قلبت المادة فى المذاكرة
ومبحبش اساسا قواعد البيانات
:(
وربنا يستر من الإحساس بالحل الحلو دا


رابع مادة
البحث العلمى للبشمهندسه الدكتوره العميده بته
وبته يعنى بطه يعنى فاطمة
يعنى دكتورة زى الفل
:))
وعميدة أفلل بجد
:((

المهم
ذاكرت المادةدى بالعافية والله
ذاكرتها بالعافيه لإنها بالعربى وحفظ وأنا مبعرفش احفظ ونسيت المذاكره اللى بالعربى دى
:((
وطبعا المادة كان قبلها يومين كاملين غير نص اليوم اللى باقى بتاع الإمتحان اللى قبلها
أنا ذاكرت المادة دى ليلة الإمتحان
وبالعاااااااافيه
كل وسائل تضييع الوقت عملتها
سواء نوم
ولا أكل
و اعد مع الضيوف
وادخل المطبخ مع ماما اغسل المواعين
وانا عمرى ما عملتها من كام سنه
لدرجة انى نسيت هما كانوا بيغسلوا المواعين إزاى
وياترى بيستعملوا صابون ولا اسيتون

مش عارفه

المهم
نمت فى المادة دى وراجعت كمااااااان كام شابتر كدا

دخلت لجنة الإمتحان
اول ما خدت الورقة
كتبت اسمى فى مكانه
وكتبته تانى مكان اسم المادة
:((

الورقة اتغيرت
وخدت ورقة الاسئلة
أول سؤال اكنه جاى من مناهج المريخ
بصتله وحسيت ان مخى اتفرمت
وبما انى معنتش بغش خلاص وتبت إلى الله
ف مكنش ينفع اخد الإجابه من حد
اعدت افتكر وافتكر
بس مش كتير يعنى
واستسلمت فى الآخر

المهم كملت الإمتحان
جزء تأليف
وجزء تخريف
وجزء من الكتاب اللطيف

وخلصت الإمتحان

خرجت من اللجنة لاقيت العيال بيقولوا السؤالين دول وبيتكلموا فيهم
اترن السؤالين دول
كانوا اول شابتر فى المنهج كله
يعنى الشابتر اللى حفظاه صم
يعنى الشابترا للى ذاكرته اكتر من 5 مرات
وراجعته قبل ما امسك ورقة الإمتحان
ونمت قبل الإمتحان

:(((
المصيبه إنى نسيت ان فى حاجه اسمها شابتر 1 فى المنهج وانه فيه الكلام دا

وليس لى أن اقول سوى
إنا لله وإنا إليه راجعون

النهاره الجمعة 23/1/2009
اليوم التالى لإمتحان البحث العلمى
:((


ياترى إزاى بعد كل دا
اقدر اشكش حياتى تانى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

8 comments:

Angel said...

يالهوى على كده كنتى غزينى بأى حاجه يا منى وانا اقولك :D
يابنتى وربنا انتى عسل انا اول مابسمعك فى اللجنه وانتى بتقولى سكووووووووووووت بحس انى نسيت المنهج اللى زاكرته واللى مازكرتوش:D
ولما سمعت الدكتور بيقولك على حكايه كتابه اسمك مكان الماده اترحمت عليكى :P
يالهوى البت منى اغمن عليها :D
منى ....تك تك تك تك
الجمله دى مبتفكركيش بحاجه
اعمليها تانى وهاتلاقى المسطره بتسلم على وشك :P
وفى النهايه بقولك ان شاء الله خير يا جميل وباذن الله هانعدى وان شاء الله خير يا حبيبتى ماتقلقيش :-*

Anonymous said...

مون مون
والله انتى زيى العثل

وبعيدن كنتى اعطينى مسيد وانا اعطيك اول سؤال
:D
والحمد لله بطه جابت لينا امتحان كويس
الحمد لله
وعقبال الالكترونيات

وكل اساليب وتراكيب وانتى طيبه

Anonymous said...

هههههههه والله يامنى هم يضحك وهم يبكى ..
وكتبتى اسمك فى مكان اسم المادة كماااااان ؟ :D
ايه اللى واخد عقلك بس ؟ :-P
على فكرة فى واحدة كتبت بدل اسمها ..اسم حد تانى :)).. مش انا والله :D
استر يارب :))

وبالنسبة لأول زؤال فى الأزاليب .. انا والله فضلت أعصر دماغى لآخر لحيظة فى الامتحان على انى أفتكر أزاليب المعرفة دى ..ولااا افتكرت غير اول واحدة بالعافيية lol

يلا ربنا يستر فى الفيزيا قصدى الالكتروينات #:-S

MoNa El SaYeD said...

Angel

اغزك بايه ياختى
مانتى ورايا مش معرف اغز
:))

وبعدين بقولك تبت يابت تبت
بتحرضينى على الفساد انتى دايما كدا هه
:))

هههههههههههههههه مانا ببئى ناسيه كل حاجه اساسا
اشمعنى انا
شوفتى قوة تأثيرى
هههههههههههههههههههههه
والجملة فكرتنى لعلمك
مرضتش اكون النهارده برده
منى ؟؟؟ تك تك تك تك

ياااااااااارب يكون خير

MoNa El SaYeD said...

بو
بو
به

للاسف يا بيبو
الموبايل يا بيكو نفى الشنطه يا بكون سيباه مع مى فى اللجنة التانيه هناااااك تحت
:((

انا بعد كدا هبئى اكتب المنهج فى رسايل على الموبايل

:))
إفتكاسه جامدة فعلاااا

MoNa El SaYeD said...

babyyy
ههههههههههه
عقلى كان متفرمت وحياتك
انا افتكرت بالعاااااااااااافيه الحاجات اللى افتكرتها

يلاااااااااا الحمدلله خيييييييير

أميرة الجنة said...

السلام عليكم
ازيك يا قمر
كل ده من الامتحانات ليه بسكده
ربنا معاكى وتشكشكى على طول
ركزى كده واوعى تفكرى تغسلى المواعين تانى دى اللى مضيعاكى
تقبلى تحياتى

MoNa El SaYeD said...

أميرة الجنة

الحمدلله بخير
انتى أحوالك ايه ؟؟
يارب تكونى كويسه وتمام والتمام

شوفتى الإمتحانات عملت فيا إيه ؟؟؟
:((

تعالى شكشى معايا يلا
:)))

دعوة عااااامة
تعالى نشكش حياتنا
:))
للأسف أضطريت آسفة النهارة إنى أغسل حبة مواعين بما إننا فى الأجازة ومكنتش عملت اى حاجه معاهم لسه
قولت بئى أعطف شويه
:)))
وطلعت المواعين سبحان الله بتتغسل بصابون
مواعين ميييييين اللى مضيعانا
ماحنا يا أختى كلنا أخرتنا المواعين
:))

نورتى البلوج يا أميرة ويارب أشوفك على طول

تشرفت بوجودك يا قمر